Hoofdkantoor - Directie Informatievoorziening Evenementen Vacatures

Directie Informatievoorziening

De Directie Informatievoorziening beheert en ontwikkelt applicaties die de ruim 16.000 DJI-medewerkers en ketenpartners als het OM en de politie ondersteunen in hun dagelijkse werk. Betrouwbare informatievoorziening kan zelfs van levensbelang zijn. Maar we zijn er ook voor de 11.000 justitiabelen die aan de zorg van DJI zijn toevertrouwd. We beheren dan ook een uitgebreid IV-landschap. Wat het extra uitdagend maakt, is dat de meeste applicaties ook onderling met elkaar communiceren.
Stavorenweg 3, 2803 PT Gouda 4 vacatures 300 medewerkers

Ontdek Hoofdkantoor - Directie Informatievoorziening

Hoofdkantoor

Ontdek Hoofdkantoor - Directie Informatievoorziening

Je krijgt zo’n driehonderd collega’s in allerlei functies. Denk aan functioneel beheerders, adviseurs, architecten en informatiemanagers. Wat jullie gemeen hebben is de voortdurende uitdaging om te innoveren, te professionaliseren én om te leveren. Van een device waarmee justitiabelen zelf hun afspraak bij de kapper of tandarts regelen, tot een planningstool voor de DJI-busjes die justitiabelen van A naar B vervoeren. Van nieuwe software voor de elektronische enkelbanden tot een digitaal patiëntendossier. In multidisciplinaire teams werken we meer en meer samen met de gebruikers.

Er draaien meer dan 140 applicaties.

Beeldbellen voor Justitiabelen (BBJ) is aan het begin van de coronapandemie in 4 weken uitgerold.

Het totale personeelsbestand van DJI bestaat voor 36% uit vrouwen en 64% uit mannen.

Er draaien meer dan 140 applicaties.

Beeldbellen voor Justitiabelen (BBJ) is aan het begin van de coronapandemie in 4 weken uitgerold.

Het totale personeelsbestand van DJI bestaat voor 36% uit vrouwen en 64% uit mannen.

Evenementen bij Hoofdkantoor - Directie Informatievoorziening

Er zijn momenteel geen evenementen voor deze selectie beschikbaar.

Kijk jij voorbij wat iemand gedaan heeft?

Er zit meer achter werken bij DJI. Je bent samen met je team én justitiabelen verantwoordelijk voor een terugkeer in de maatschappij. Justitiabelen worden uiteindelijk gewoon weer iemands buur. Je werkt hier aan veiligheid door mensen vooruit te helpen. Positieve verandering begint met het besef dat het een optelsom is van de kleinste successen. Die leiden tot groots resultaat. Om dat te bereiken moet je verder kijken, voorbij aan wat iemand gedaan heeft.

Video's van DJI

  • “Als softwaretester wil je, in het bijzonder bij DJI, echt kwaliteit leveren"
    “Als softwaretester wil je, in het bijzonder bij DJI, echt kwaliteit leveren"

    Alwin werkt bij de Directie Informatievoorziening als softwaretester

    Alwin had altijd al interesse in een baan bij de politie, defensie of justitie. Na het afronden van zijn studie human technology lukte dit niet direct. Er was veel vraag naar softwaretesters en hij besloot daarom een traineeship in die richting te volgen. Na het afronden van verschillende opdrachten, ging hij werken bij een bedrijf dat software maakte in samenwerking met een overheidspartij. Hier ontdekte hij dat een kantoorbaan bij de overheid helemaal niet stoffig is. Toen hij een vacature voor softwaretester bij DJI zag, kwam hij dan ook direct in actie. Inmiddels werkt hij sinds mei 2021 met veel plezier bij de Directie Informatievoorziening.
  • "Wij zorgen ervoor dat al onze collega's hun werk goed kunnen uitvoeren met behulp van de juiste  ICT-middelen"
    "Wij zorgen ervoor dat al onze collega's hun werk goed kunnen uitvoeren met behulp van de juiste ICT-middelen"

    Gaby en Rick zijn dienstenmanager bij de directie Informatievoorziening

    Goede relaties onderhouden met zowel onze interne klanten als met de leveranciers van ICT-producten. Het is van groot belang bij de directie Informatievoorziening, waar Gaby en Rick elke dag te vinden zijn. Allebei werken ze bij de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) als dienstenmanager. Gaby vanaf 2019 als dienstenmanager op dit moment voor het domein zorg, Rick vanaf begin 2024 bij de Dienst Vervoer en Ondersteuning (DV&O) “Als er bij onze afdeling iets fout gaat, heeft dat direct effect op de maatschappij.”

  • “Onze afdeling maakt ICT-producten en -diensten mogelijk voor zo’n 17.000 collega’s”
    “Onze afdeling maakt ICT-producten en -diensten mogelijk voor zo’n 17.000 collega’s”

    Karin en Harald werken bij de afdeling Functioneel Beheer en Dienstenmanagement van de directie Informatievoorziening

    IT is topprioriteit binnen de Dienst Justitiële Inrichtingen. Daar kunnen Karin en Harald alles over vertellen. Zij zijn manager en coördinator van de afdeling Functioneel Beheer en Dienstenmanagement. Harald: “Wij beheren de IT van alle locaties van de Dienst Justitiële Inrichtingen. Ik had van tevoren niet gedacht dat de dienstverlening zo divers was.” Karin sluit zich daar helemaal bij aan. “De komende tijd richten we ons op de doorontwikkeling van de afdeling. Dat biedt mooie uitdagingen.”